Silniční nadjezdy
Silniční nadjezdy jsou jednou z nejvhodnějších náhrad železničních přejezdů. Jedná se o jedno-duché, leč velmi nákladné řešení.
Již v dávných dobách kolem roku 1900 se inženýři začali zabývat otázkou, jak ulevit dopravě a zvýšit bezpečnost silničního provozu ve velkých městech. Železniční přejezdy o dvou a více kolejích totiž často zastavili dopravu k vůli průjezdu vlaků, a to i na více něž 40 minut. jedním
z nejlepších řešení byla výstavba mostu nad tratí. Vozidla se pak se železnicí mimoúrovňově křižují a, za předpokladu, že není na stejné silnici další přejezd, se nezdrží ani minutu... Podle typů dělíme mosty na: Lávky pro pěší, lávky pro cyklisty, mosty pro vozidla jednosměrné, mosty pro vozidla obousměrné (dva pruhy, každý v jednom směru), mosty víceproudé ( v každém směru dva a více pruhů) a mosty s křižovatkami. U mostů pro vozidla jednosměrných musíme dále rozlišit, zda je s předností pro vozidla z jednoho směru, nebo s řízeným provozem (většinou pomocí SSZ, tj. semaforu nebo příslušníka policie ČR.