Silniční podjezdy a podchody
Další vhodnou náhradou železničních přejezdů jsou silniční podjezdy. Nejedná se o jednoduché řešení, navíc vyžaduje značné finanční náklady a hodně volného prostoru.
Již v dávných dobách kolem roku 1900 se inženýři začali zabývat otázkou, jak ulevit dopravě a zvýšit bezpečnost silničního provozu ve velkých městech. Železniční přejezdy o dvou a více kolejích totiž často zastavili dopravu k vůli průjezdu vlaků, a to i na více něž 40 minut. Dalším vhodným řešením, jak zvýšit efektivnost a bezpečnost silničního a železničního provozu, byla výstavba podchodu, podjezdu, či dokonce tunelu pod tratí. Toto řešení však vyžaduje podkopání železniční trati a zahloubení podjezdu hluboko pod zem. Kvůli vjezdu a výjezdu z podjezdu je navíc potřeba hodně volného místa, pročež je nutné vybudovat přeložku pozemní komunikace a zbourat řadu obytných domů. S tím souvisí i výkup pozemků, kvůli kterému se výstavba podjezdu často protáhne na dlouhé měsíce až roky.