Silniční mosty
V místech, kde řeka protíná silnici není jiné možnosti, než vybudovat most, tj. silniční nadjezd řeky. Takto je u nás řešena drtivá většina křížení silnice s řekou, neboť řeku není možno jednoduše podkopat
nebo zahloubit do země Snad jedinou výjimkou jsou tunely dopravního systému Pražského metra, kde řeka vede nad tímto systémem.
Podle typů dělíme mosty na: Lávky pro pěší, lávky pro cyklisty, mosty pro vozidla jednosměrné, mosty pro vozidla obousměrné (dva pruhy, každý v jednom směru), mosty víceproudé ( v každém směru dva a více pruhů) a mosty s křižovatkami. U mostů pro vozidla jednosměrných musíme dále rozlišit, zda je s předností pro vozidla z jednoho směru, nebo s řízeným provozem (většinou pomocí SSZ,
, tj. semaforu nebo příslušníka policie ČR.