Silniční mosty

03.06.2019

V místech, kde řeka protíná silnici není jiné možnosti, než vybudovat most, tj. silniční nadjezd řeky. Takto je u nás řešena drtivá většina křížení silnice s řekou, neboť řeku není možno jednoduše podkopat
 nebo zahloubit do země Snad jedinou výjimkou jsou tunely dopravního systému Pražského metra, kde řeka vede nad tímto systémem.

Podle typů dělíme mosty na: Lávky pro pěší, lávky pro cyklisty, mosty pro vozidla jednosměrné, mosty pro vozidla obousměrné (dva pruhy, každý v jednom směru), mosty víceproudé ( v každém směru dva a více pruhů) a mosty s křižovatkami. U mostů pro vozidla jednosměrných musíme dále rozlišit, zda je s předností pro vozidla z jednoho směru, nebo s řízeným provozem (většinou pomocí SSZ,
, tj. semaforu nebo příslušníka policie ČR.

Všechna práva vyhrazena!
Prosím, nespamovat!
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky